Translate

Sunday 14 September 2014

MAT SABU LEBIH BIJAK DAN JUJUR??DARI HADI, KATA PEMIMPIN DAP

Assalamualaikum dan Selamat pagi kepada warga blogger dan semua yang mengenali Yop Rago ini. Hari ini saya ingin berkongsikan satu lagi artical yang agak terkejut juga bila mendengar kenyataan yang di keluarkan oleh pemimpin DAP ini. Kenyataan ini bersangkut paut dengan isu di Selangor juga, kalau tidak masakan kenyataan sebegini rupa boleh keluar. Demi mempertahankan amalan repotisme Datuk Sri Anwar Ibrahim DAP Keadilan Rakyat PKR berterusan 'menyerang Datuk Sri Abdul Hadi Awang berikutan kenyataan Presiden PAS itu yang bertegas Datin Sri Wan Azizah Wan Ismail tidak layak menjadi Menteri Besar Selangor.
Ronnie Liu tokoh DAP Selangor
Paling biadab apabila bekas Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan Kajian dan Penyelidikan Selangor dari DAP, Ronnie Liu (gambar), bertindak membandingkan kebijaksanaan Abdul Hadi Awang  dengan Mohamad Sabu selain menyifatkan pihak yang menyokong  Presiden Pas itu adalah sebahagian daripada elemen tidak masuk akal.

Malah tanpa segan silu, Ronnie Liu yang sebelum ini terkenal sebagai tokoh DAP Selangor yang paling lantang menentang beberapa usaha kerajaan Selangor memerangi kemungkaran menganggap Mohamad atau dikenali sebagai ' Mat Sabu' sebagai tokoh PAS yang jauh lebih bijak dan jujur, tidak seperti Abdul Hadi.
"Sebelum saya mengundur diri, saya percaya ramai antara kita mahupun penyokong tegar PAS yang kecewa dengan tindak tanduk yang dilakukan oleh konservatif dalam PAS. Jutaan rakyat diluar sana juga marah  dengan Abdul Hadi serta pengikutnya dan wajar untuk mereka berasa begitu tetapi kena ingat, kita tidak hilang semuanya", katanya.

Sumber Utusan

No comments:

Post a Comment